Accountability Rating Hungary (ARH)

Az arhu.hu az Accountability Rating Hungary (ARH) kutatáshoz tartozott, mely a Figyelő Top 200 című kiadvány egyik fejezeteként jelent meg Magyarországon.

A kutatás azt mérte fel, hogy a legjelentősebb magyar vállalatok mennyire tartják fontosnak társadalmi, gazdasági és környezeti kihívásaik hatékony kezelését, hogyan építik be ezeket a szempontokat üzleti stratégiájukba és a vállalatirányításukba.

Emellett azt is felmérték, hogy a vállalatok milyen mértékben vonják be érintettjeiket (munkatársak, ügyfelek, tulajdonosok stb.) a döntési folyamatokba.

A felmérés a vállalatok érintettjei (munkatársak, ügyfelek, beszállítók stb.) számára nyilvánosan elérhető információk alapján készült.

Az ARH egy nemzetközi módszertan, az AccountAbility nevű non-profit szervezet és a világ egyik legjelentősebb CSR tanácsadó cége, a csrnetwork közös kezdeményezése volt. Alapvetően a világ legnagyobb vállalatainak (Fortune Top 50) társadalmi felelősségvállalását rangsorolta szigorú szempontok és globális licenszek szerint. A magyarországi felmérést a Braun&Partners készítette, a CEU Business School stratégiai támogatásával.

Az Accountability Rating elsődleges céljai, hogy a vállalatok megértsék a környezetükre kifejtett hatásaikat és a társadalom elvárásait, folytassanak párbeszédet külső és belső érintettjeikkel, valamint a párbeszédek eredményeit építsék be a stratégiájukba és mindennapi működésükbe, ezáltal lehetőséget kapjanak az egymástól való tanulásra, hogy javítsák elszámoltathatóságukat és teljesítményüket.

Az Accountability Rating a vállalatokat hat terület alapján értékelte: stratégia (20 százalék), vállalatirányítás (15 százalék), teljesítménymenedzsment (15 százalék), érintettek bevonása (20 százalék), nyilvános közzététel (15 százalék), tanúsítás/hitelesítés (15 százalék).

Az Accountability Rating Magyarországon (is) a társadalmi felelősségvállalás legátfogóbb értékelő rendszere volt a maga korában. Az értékelés meghatározó szempontjai – a stratégia, a menedzsment és vállalatirányítás, az érintettek bevonása – mellett idővel a nyilvánosan elérhető adatok, információk alapján a vállalat környezeti és társadalmi hatásait is mérték, azok időbeli változásával együtt.

A felmérésbe a Figyelő Top 200 listája alapján a 40 legnagyobb hazai vállalat, továbbá az olajipar, a pénzügyi szektor, a távközlési és elektronikai, az energetikai, valamint az autóipar további 20 legnagyobb vállalata került.

Az Accountability Rating Hungary felmérés 2006 és 2008 között készült, évente egy alkalommal.

ECO számla
  • Ingyenes bankkártya éves díj az első évben
  • Bárhonnan online, egy szelfi segítségével
  • Akár 0 Ft számlavezetési díj
Részletek
PROMÓCIÓ

Ezek is érdekelhetnek

  • Revolutos ügyfél aggódik a tranzakciós adó miatt
    Bankszámla

    Még egyáltalán nem biztos, hogy fizetnek majd tranzakciós illetéket a revolutosok

    A kormány 2022. július 1-től a határon átnyúlóan Magyarországra szolgáltató külföldi fintech cégekre is kiveti a pénzügyi tranzakciós illetéket, egyben kicsit meg is emeli annak maximum értékét. De még egyáltalán nem biztos, hogy a Revolut ügyfeleinek is meg kell fizetniük ezt az állami elvonást. Nézzük meg részletesebben, hogy miről van szó, és hogy ez revolutosként érinteni fog-e téged!

    frissítve: 2023. január 28.
  • Emberek mobiltelefonokat nyomogatnak
    Bankszámla

    Adathalászat: hasznos tippek, hogy ne lophassák el a pénzedet

    Nagy valószínűséggel nehezen tudsz megnevezni a környezetben olyan személyt, aki egyáltalán nem használ internetet vagy számítógépet. A mindenféle kütyük a mindennapok részévé váltak, és ahogy számos nagyszerű lehetőséget hoztak magukkal, úgy rejtegetnek különböző veszélyforrásokat is. Ha kíváncsi vagy, hogy mi az, amire érdemes odafigyelned az online biztonságod érdekében, akkor ebben az útmutatóban találhatsz néhány hasznos ötletet.

    frissítve: 2023. december 14.
  • Bejött az ügyfeleknek a Gránit Bank „Egy fa helyett kettő” fenntarthatósági kezdeményezése 12 szeresére nőtt az Öko Kalkulátorban vásárolt fák száma
    Bankszámla

    Bejött az ügyfeleknek a Gránit Bank „Egy fa helyett kettő” fenntarthatósági kezdeményezése 12 szeresére nőtt az Öko Kalkulátorban vásárolt fák száma

    A klímaváltozás elleni harcban még többet tehetnek most a Gránit Bank környezettudatos ügyfelei. A bank ugyanis november 19-ig megduplázza a Gránit eBank applikáció Öko Kalkulátorában, a kártyás vásárlások CO2 kibocsátásának csökkentésére – az ügyfelek által - vásárolt fák számát. A megvett facsemeték közösségi ültetés keretében kerülnek földbe a 10 millió Fa Alapítvány közreműködésével. A két hete elindult társadalmi kezdeményezés rendkívül kedvező visszhangot váltott ki a bank ügyfélkörében, naponta átalagosan 12-szer több fát vásárolnak az Öko Kalkulátorban kimutatott ökológiai lábnyomuk csökkentésére, mint korábban.

    frissítve: 2024. január 10.